חיוך הוליוודי באמצעות ציפוי חרסינה לשיניים

חלומות מציפוי חרסינה: אם תהיתם איך כל הכוכבים תמיד נראים כמו בפרסומת למשחת שיניים עם חיוך זוהר, מושלם, לבן וצחור, שחושף שיניים יפות, כנראה שציפויי חרסינה הוא הסוד שלהם. 

מרכז האסתטיקה והשתלות שיניים בראשות ד"ר אריאל שוורץ, מציע לכם פתרון אסתטי לחיוך ההוליוודי המושלם באמצעות שיטת הטיפול של ציפוי חרסינה לשיניים הנפוצה ופופולרית בארה"ב בעיקר אצל שחקני הקולנוע, והיא כוללת הדבקת ציפויי חרסינה דקיקים על חזית השיניים הקדמיות, כאשר המטרה היא ליצור מראה מושלם, אחיד ולבן. בשיטה זו מחספס הרופא את שכבת האמאייל של השן, ובתהליך מיוחד מדביק את החרסינה לשן. היתרון בשיטה הוא בכך שהרופא כמעט ואינו מוריד מחומר השן.

ציפוי חרסינה הינו ציפוי דקיק, שמורכב על גבי השכבה החיצונית של השן או על כתר קיים, אשר יוצר משטח חזית חדש ומקנה מראה אחיד. ציפוי החרסינה דקיק וחזק מאוד, בטוח וללא כאבים.

פותר בעיות אסתטיות שונות כגון: בנייה מחדש של השיניים, שינוי צבע, הלבנת שיניים צהובות ומוכתמות, סגירת משנן מרווח, השלמת שיניים חסרות ועיצוב החיוך, במקרים של: שיניים קטנות או לא פרופורציונליות זו לזו, צפיפות שיניים ושיניים פגומות. כיום גם מי שסובל משיניים מעט עקומות יכול לשפר את המראה על ידי שימוש בטכניקה זאת. *במקרים מתאימים בלבד!

נגן וידאו
נגן וידאו

ציפויים אסתטיים לשניים קדמיות

הינם טיפולים שמרניים למטרות אסתטיות באמצעות חזיתיות (ציפויים) העשויים חרסינה או בשמם הלועזי –

Porcelain Laminate Veneers (PLV)

חזיתיות מחרסינה, הם בעצם טיפול אשר במהלכו אנו יוצרים חזית חדשה לשן ואז ניתן לתקן "פגמים" כגון צבע, צורה, מיקום וכד'. חזיתיות אלו הם בעצם הסוד של רוב הכוכבים המציגים חיוך מושלם וצחור. שיטה זו היא שיטה שמרנית יחסית שבמהלכה הרופא מוריד שכבה מינימלית מפני שטח השן הנדרשת לשינוי, שכבה זו תהיה בעובי של כ 0.6-0.3 מ"מ מעוביו הכללי של האמאייל.

אבי השיטה הוא ד"ר צ'רלס פינקוס ,רופא שיניים מקליפורניה, שחיפש בשנות השלושים פתרון לשחקני הקולנוע לשיפור מראה השיניים בעת הצילומים ,מה שבהמשך כונה ה"חיוך ההוליוודי". האומנים ביקשו אמנם לשפר את המראה, אולם לא הסכימו להשחיז את השיניים כפי שעושים בעת הכנת כתרים רגילים ולכן , ד"ר פינקוס יצא עם השיטה של הדבקת ציפויים דקים מחרסינה על השיניים באופן זמני מייד לפני הצילומים, והסירם בסוף.

מאז חלו שינויים באיכויות החומרים הדבקים והחרסינות השונות, מה שלמעשה הכין את השטח לביצוע שחזורי ציפוי קבועים, אשר הפכו למאוד פופולריים בארה"ב ובאירופה.

לאחר ההכנה של השן, הרופא נוטל מידה של השן עם חומר סיליקוני (כמו בכתרים) והטכנאי מייצר את הציפוי כך שיתאים בצורה , בגודל ובצבע למבנה שאר השיניים. שיטה זו מיועדת לשיניים קדמיות שנראות בחיוך ודיבור. השיטה מתאימה לשיניים שהם בריאות ויציבות ואינה מומלצת לאנשים עם הרגלים כגון: חריקת שיניים , עישון מקטרת, שבירת קרח וכו', ואנשים אלו צריכים לאחר הטיפול להגן על השחזורים ע"י סד לילה כלשהוא (תבנית שקופה שצריך להרכיב על השיניים בזמן השינה).

לשיטה זו יש מס' יתרונות בולטים: בראש ובראשונה התוצאה המתקבלת היא בעלת אסתטיקה גבוהה, ניתן להגיע לאיזה גוון שרוצים (ולשמור עליו לאורך זמן), אינו מחליש את השן ולעיתים אף מחזק אותה.

החסרונות הם: תהליך ההכנה מורכב מבחינה טכנית והעלות הכלכלית.

המקרים המתאימים לביצוע ציפויים הם: צביעה חזקה של השן כתוצאה מפגם התפתחותי בשן או אבדן חיות שלה (למשל לאחר טיפול שורש שרוב השן נותרה), סגירת רווחים שקיימים בין השיניים והמטופל לא מעוניין לבצע יישור שיניים, מטופל המעוניין בתיקון צורת השיניים הכללית (צבע, צורה וכו').

המקרים שאינם מומלצים לביצוע ציפויים הם במקרה של שחיקה או הידוק שיניים, כאשר יש שיניים לא מטופלות או יותר מדי מטופלות (מס' שחזורים רב אשר לא משאיר מספיק חומר שן ואז כדאי לבצע כתר).

בכל מקרה כדאי אם ניתן לבצע לפני ביצוע בציפויים טיפול להסרת אבנית (ע"י שיננית) והלבנת שיניים.

לסיכום, שיטה זו הינה השיטה המומלצת ביותר ברוב המקרים בהם נדרשים ציפויים ונחשבת לשמרנית , ההורדה אינה מחלישה את חוזקה של השן והתוצאות האסתטיות הן הטובות ביותר מכל השיטות!

ד"ר אריאל שוורץ D.M.D, רופא שיניים מהמובילים בארץ לטיפולי אסתטיקה דנטלית מתקדמים, בעל ניסיון רב בטיפולים אסתטיים ומוסמך בין היתר לביצוע טיפולי ציפוי חרסינה בשיטת ה-"לומינירס", לאחר שעבר הכשרה מיוחדת מטעם חברת "סרינט" האמריקאית. חיוך הוליוודי ב-2 פגישות בלבד! *במקרים מתאימים בלבד!

 

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, נא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!