השתלות שיניים

המרכז לאסתטיקה והשתלות שיניים בראשות ד"ר אריאל שוורץ D.M.D, מעמיד לרשותכם את מגוון שיטות הטיפול והטכנולוגיות המתקדמות ביותר לטיפולי השתלות שיניים גם במקרים דנטליים מורכבים ועם רמת אסתטיקה גבוהה, איכותית ומדויקת ביותר! 

טיפול השתלת שיניים זו אחת הפרוצדורות השכיחות ביותר בתחום הדנטלי, כשעל פי ההערכות מאות ישראלים עוברים אותה מדי שנה. טיפולי השתלות שיניים עברו תהפוכות רבות לאורך השנים בארץ ובעולם וכיום ישנן גם מספר שיטות לשחזור שיניים חסרות, אך ללא ספק טיפולי השתלות שיניים הינם טיפול שמספק פתרון קבוע לפרקי זמן ארוכים באמצעות אמצעי הטיפול החדשנים בשיטות והטכנולוגיות המתקדמות שמאפשרות את מה שנחשב היה בעבר כחלום להתממש ולשנות לכם את החיים עם פה מלא שיניים ויכולת תפקודית מלאה של הפה לצד אסתטיקה מושלמת. בנוסף, חשוב שתדעו שגם לאחר מספר שנים במידה ומתעוררת בעיה, ניתן לחזור בשנית על ההליך במקרים מתאימים.

היתרון העיקרי של השתלות שיניים על פני שיטות שיחזור אחרות, הוא בכך שנמנע הצורך בפגיעה בשיניים סמוכות אשר לעיתים הינן שלמות ותקינות. בנוסף, ישנם גם מקרים בהם ניתן לבצע השתלת שיניים בהעמסה מיידית.

נגן וידאו

מהו שתל דנטלי?

טיפול שמטרתו החלפת שן טבעית שנעקרה, השתל נחשב כאמצעי הכי קרוב לשיניים טבעיות, אך כמובן, שתל הוא תחליף מלאכותי מתכתי, המחליף את שורשי השיניים שנכחדו, במטרה למלא את מקומן של שן או מספר שיניים החסרות בפה.

למה מומלץ שתל?

שתל דנטלי מספק פתרון קבוע לזמן ארוך, יתרון נוסף של השתל הוא שנמנע הצורך בהשחזה ובפגיעה בשיניים סמוכות שהינן שלמות, בריאות ותקינות. שתל בשיניים הוא אפשרות בטוחה ונוחה.

מתי צריך שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מומלץ כאשר מדובר באובדן שיניים וחוסר שיניים מוחלט. כאשר איבדנו שן אחת או יותר מסיבות שונות, במקרה של תותבת חלקית הניתנת להוצאה, השתל מאפשר לבצע שחזור של האזור באמצעות תותבת קבועה. אם מדובר בתותבת שלמה, קיימת אפשרות להשתמש בשתל המשפר את יציבות התותבת בצורה משמעותית, על ידי אלמנטים נלווים המורכבים על גבי השתלים.

תהליך השתלת שיניים

השתל הדנטלי מוחדר אל עם הלסת, אך על מנת לבצע את החדרת השתל הדנטלי, דרושה עצם בכמות איכותית לצד חניכיים בריאים והקפדה על היגיינה אוראלית ובמשך הזמן תאי עצם מתפתחים ומקיפים את השתל. פעולה זו מחזקת את השתל במיקומו החדש. לאחר מכן, ניתן לתפור את החניכיים מעל השתל כדי שתתחיל תקופת ההיקלטות. לאחר שעברו חודשים מספרהרופא יחדור מבעד לחניכיים ויחבר לשתל מבנה (בורג). הבורג משמש תומך לכתר, לשיניים תותבות או לגשר, שמורכבים בזמן השיקום.

תהליך השתלת שיניים

השתל הדנטלי מוחדר אל עם הלסת, אך על מנת לבצע את החדרת השתל הדנטלי, דרושה עצם בכמות איכותית לצד חניכיים בריאים והקפדה על היגיינה אוראלית ובמשך הזמן תאי עצם מתפתחים ומקיפים את השתל. פעולה זו מחזקת את השתל במיקומו החדש. לאחר מכן, ניתן לתפור את החניכיים מעל השתל כדי שתתחיל תקופת ההיקלטות. לאחר שעברו חודשים מספרהרופא יחדור מבעד לחניכיים ויחבר לשתל מבנה (בורג). הבורג משמש תומך לכתר, לשיניים תותבות או לגשר, שמורכבים בזמן השיקום.

נגן וידאו

שתלים דנטליים בהרחבה

שתלים דנטליים הם למעשה תחליף לשיניים טבעיות הנראות ומרגישות כמו שיניים טבעיות, שורש השיניים מלאכותית אשר מותקנות בתוך הלסת כדי שיחזיק כתרים או גשרים. שתלים דנטליים הם טיפול המתאים ביותר לאנשים בעלי בריאות פה טובה אשר אבדו שן אחת או יותר כתוצאה ממחלת חניכיים, פציעה או כל סיבה אחרת.
 
באמצעות שתלים דנטליים ניתן לשמור על השיניים עקב כך שאינם נשענים על שיניים אחרות לצורך תמיכה. לשתלים יש יתרון בכך שאין צורך להשחיז שיניים אחרות כדי לשחזר שיניים חסרות ולכן הם שמרניים יותר מאשר כתרים וגשרים רגילים.
 
השתלים מקנים תחושה כמעט לגמרי טבעית ודומה לשיניים טבעיות עד שיתכן ותוכלו לשכוח שאיבדתם שיניים. תחושת הביטחון המתלווה לכך משפיעה על חיי היומיום ועל התפקוד האישי והמקצועי של כל אחד ואחד, יתכן ואתם מסתירים את השיניים בחיוך כדי לא לחשוף רווחים שנוצרו בגלל חוסר שיניים או אולי יש לכם קושי בלעיסה בגלל חוסר שיניים או תחושת חוסר ביטחון כי התותבת שבפיכם אינה יציבה. בתנאים הנכונים ובהקפדה על ניקיון ותחזוקה ברמה גבוהה, שתלים יכולים לשמש לכל החיים. מחקרים מראים כי לטווח ארוך ההצלחה של שתלים דנטליים הולכת וגדלה.

מה יכולים השתלים לעשות?

 להחליף שן אחת או יותר מבלי להשפיע על השיניים הסמוכות. לתמוך בגשר ובכך לבטל את הצורך בתותבת חלקית נשלפת ולספק תמיכה לתותבת שלמה ולעזור ביציבותה ובתחושת הביטחון.
 

אלו שתלים משמשים כיום?

השתלים הנפוצים הם שתלים בצורת צילינדר או בצורת בורג המוכנסים לתוך הלסת. כל שתל נועד להחליף שן אחת או יותר, בהתאם למצב, ומשמשים לאחיזת כתרים או גשרים קבועים.

מהם היתרונות בשימוש בשתלים דנטליים?

  • אסתטיקה: שתלים דנטליים נותנים תחושה הדומה לשיניים הטבעיות. 
  • השתלים עוברים אינטגרציה לתוך מבנה העצם ועוזרים בשמירה מפני אובדן העצם והחניכים אשר מתרחשת לרוב אחרי הרכבת גשרים או תותבות נשלפות.
  •  שמירת השיניים: אין צורך להקריב שיניים בריאות על ידי השחזתן כדי להשלים שיניים חסרות. יש לכך השפעה ארוכת טווח בשיפור בריאות הפה.
  •  ביטחון: הוספת שתלים דנטליים במקרים של תותבות שלמות מאפשרת לך לוותר על דבקים ומשחות להצמדת התותבת אל הלסת. השתלים משמשים ליציבות ותמיכה לתותבת.
  •  הצלחה: שעור ההצלחה בשתלים דנטליים הוא גבוה. זו אפשרות מצוינת להשלמת שיניים חסרות וחזרה עם תפקוד מלא ואיכותי של השיניים.

כיצד מתבצע הטיפול?

תחילה יש לבצע תהליך בדיקת שיניים, ייעוץ רפואי כדי לקבוע היכן וכיצד יש לבצע את הליך השתלת השיניים עפ"י תוכנית טיפול מתאימה שנקבעה ע"י רופא השיניים.
  • השלמת שן אחת:  במקרה זה שמים שתל אחד ועליו כתר אחד. השתל משחזר את השורש ואת הכתר החסרים.
  • השלמת מספר שיניים: במקרה זה גשר הנתמך על ידי שתלים הוא הטיפול המתאים. השתלים משלימים חלק מן השורשים החסרים או כולם והכתרים מותקנים עליהם.
  • השלמת כל השיניים: במקרה זה גשר מלא או תותבת הנתמכת על ידי שתלים היא האפשרות המתאימה. השתלים מחליפים חלק משורשי השיניים ומשמשים לתמיכת כל הכותרות החסרות.
  •  השתלת עצם ואוגמנטציה של רכס מחוסר שיניים: חוסר עצם או עיוותים בלסת אינם מאפשרים התקנת שתלים. כדי לתקן את הבעיה מפרידים את החניכים מן העצם כדי לגלות את הפגם וממלאים אותו בעצם או בתחליף עצם. הטיפול משפר את המראה ומאפשר להתקין שתלים במקומות בהם לא קיימת עצם מספקת.

האם הטיפול מסתיים אחרי התקנת השתלים?

השתלים הם כמו שיניים טבעיות וגם אותם יש לתחזק ולשמור נקיים וללא רובד חיידקים. יש לנקות את השתלים במברשת שיניים, חוט דנטלי ושאר אביזרים בדיוק כמו את השיניים הטבעיות וכמובן להגיע ביקורת תקופתית על מנת לשמור על השיניים ולחסוך טיפולים מורכבים ויקרים בשלב מאוחר יותר. 

מהפך טכנולוגי והעתיד של עולם השתלות השיניים ברפואה הדנטלית: השתלת שיניים ממוחשבת!

נגן וידאו

שאלות שכיחות בנושא שתלים דנטליים

איזה סוגי שתלים יש?

קיימים מאות סוגים של שתלים דנטליים, המיוצרים על ידי מספר דומה של יצרנים.
השתלים נחשבים ל"טובים" במידה והצלחתם מתועדת בספרות המקצועית, במחקר/ים מדעיים מבוקרים. ההצלחה המתועדת מעידה על החשיבות בשימוש בסגסוגת טיטניום, תהליך ייצור מבוקר, תהליך חיטוי ובקרת איכות. שתלים דנטליים נבדלים ביניהם בצורתם, בגודלם, ובשטח הפנים. בנוסף הם נבדלים בחלקים המשמשים לשחזור השיניים ועוד. 
רופא השיניים שלך ידע להסביר לך את ההבדלים המשמעותיים למקרה שלך.
חשוב לדעת האם מתוכננת השתלה מידית או מאוחרת. כמה עצם זמינה במקום ההשתלה וכו'.

האם שתלים הם טיפול חדשני?

שתל דנטלי מבוצע כבר עשרות שנים. בעבר בוצע בצורות ובשיטות כירורגיות שונות. צורת השתלים והפרוטוקול הקלאסי המקובל היום לביצוע שתלים מסתמך על שתל שבדי שפותח על ידי פרופ. ברנמרק לפני כשלושים שנה. ההסתמכות על שתלי ברנמרק קשורה לעובדה, שהקבוצה השבדית ששווקה אותם הוכיחה בצורה מדעית ולא בצורה אמפירית, ששתלים דנטליים מצליחים לתקופה ארוכה.  אלה היו השתלים הראשונים שהתוו את הכללים לביצוע וקבעו את הקריטריונים להצלחה.

מה לעשות כדי ששתל בשיניים יצליח?

הצלחה של השתל נבחנת בתקופה של השנה הראשונה לאחר ההשתלה. הסטטיסטיקה מראה, כי רוב הכשלונות מתרחשים בתקופה זו. חשוב לבצע פרוטוקול מניעה הכולל שטיפות פה ושמירה מרבית על היגיינת הפה.

מהן ההנחיות לאחר השתלה?

הנחיות לאחר השתלה אינן שונות מההנחיות שלאחר ניתוח. (בשלב הראשון לתת למקום להגליד ולאחר מכן לשמור שלא יזדהם). ניתוח משאיר אחריו פצע. הפצע אינו פתוח אלא אמור להיות סגור בעזרת תפרים. ביום העקירה יש לדאוג לכך שקריש הדם לא ישטף. קריש הדם הוא חלק מתהליך הריפוי של הפצע. שטיפתו תעקב את ההגלדה. כלומר: לא לשטוף את הפה. מותר לשתות, צריך לקרר את המקום (לא במגע ישיר עם קרח אלר דרך מגבת). מומלץ לא לשתות קפה ואלכוהול. בנוסף, כדאי להימנע מאכילת ושתיית דברי מאכל חמים ו / או קשים. אלה עלולים להכאיב. איך לא. הרי יש פצע. בהתאם למהלך הניתוח והחלטת הרופא אפשר לקחת כדורים נגד כאבים / אנטיביוטיקה / או כדורים המורידים נפיחות. ביום למחרת ובימים הבאים יש לדאוג לכך שהפצע לא יזדהם. מומלץ לבצע שטיפות פה בעזרת חומרים הפוגעים בחיידקים. בדרך כלל מומלץ על כלור הקסידין (תארודנט, קורסודיל) או טימול (ליסטרין). כדאי להימנע מהפעלת לחץ על מקום הניתוח, כדי לא להפריע למהלך ההגלדה והריפוי התקינים. את התפרים אפשר להוציא לאחר כשבוע. יש המחכים זמן ממושך יותר (-עשרה ימים- שבועיים). על פי החלטת הרופא. נהוג, שזו תהיה גם הביקורת הראשונה. הביקורות הבאות- שוב, על פי המקרה והחלטת הרופא.
בנוסף, משתדלים להימנע מעומס ולחץ מיותרים על אזור ההשתלה. (הדבר חשוב במיוחד במידה ובוצעה פעולה נוספת של השתלת עצם). כדאי שהרקמה שמעל השתל תכסה אותו עד למועד חשיפתו היזומה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, נא מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם!